יום שלישי, 25 ביוני 2013

חומוס ביתי | מתכון לחומוס ביתי


מתכון מנצח לחומוס ביתי



כשעברנו לקפריסין כל הזמן שמעתי כמה חסר פה לאנשים חומוס.
הרי זה ידוע שכשאתה לא חי בארץ אתה הכי מתגעגע למאכלים של בית, ומה יותר בית מלנגב חומוס?
אז החלטתי להתקשר לחבר טוב שיסביר לי האם זה קשה ומסובך להכין חומוס?

חברים לא תאמינו כמה זה פשוט!

והדבר הנפלא עוד יותר... שזה גם הרבה יותר טעים ובריא מכל החומוסים שקונים בסופר.








המרכיבים:


½  קילו גרגירי חומוס (מושרה ללילה במקרר)
מים לפי הצורך (מוסיפים לאורך הבישול)
כפית סודה לשתיה
כוס טחינה גולמית
מיץ לימון  
מלח





וכעת לבישול:
לאחר שהחומוס הושרה כל הלילה אני שוטפת אותו היטב ומבשלת אותו עד לרתיחה ראשונית.

מיד לאחר הרתיחה יוצא לחומוס קצף לבן אותו אני מנקה עם כף לקערה קטנה, (אותה אני שמה לצד הסיר).

לאחר הרתיחה,
מוסיפים את הסודה לשתיה וממשיכים לנקות את הקצף.

מורידים את האש לחום בינוני וממשיכים את הבישול עד שהגרגירים נעשים רכים.
(בזמן הזה מוסיפים מים לפי הצורך- כך שהסיר יהיה כל הזמן מלא)
כשהגרגירים רכים מעבירים אותם למעבד מזון עם מעט מי חומוס מהסיר ומפעילים עד שמתקבלת עיסת חומוס במרקם קרמי.
מוסיפים טחינה גולמית לאט לאט וממשיכים לעבד

מוסיפים מלח ולימון לפי הטעם האישי...

טיפ: אני תמיד משאירה קצת גרגירים בצד ובזמן הצילחות אני מוסיפה את הגרגירים, שמן זית, פפריקה אדומה ופלפל שחור.


בתיאבון   


























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה