יום ראשון, 30 ביוני 2013

ארטישוק ממולא בשר ברוטב עגבניות | מתכון לארטישוק ממולא

ארטישוק ממולא בשר ברוטב עגבניות


אני חולה על ארטישוק, או כמו שהבן שלי קורא לזה ארטיקשוק:-)
אחד הטעמים שהכי מזכירים לי את הילדות והבית זה ארטישוק. תמיד שאמא שלי באה לבקר ואנחנו הולכות לסופר היא מסתכלת על הארטישוקים כאל יצירת מופת...
אז אמא'לה, את המתכון הבא אני מקדישה לך!





מצרכים:

10 ארטישוקים (אם אין את היכולת והזמן לנקות ארטישוקים חדשים אפשר להשתמש בקפואים שהופשרו במים קרים)
1/2 קילו בשר טחון (איזה שאוהבים)
1 בצל גדול קצוץ
4 כפות גדולות של רסק עגבניות
4 שיני שום                                                              
כוס קמח
שמן לטיגון
פירורי לחם
2ביצים
מלח, פלפל שחור, פפריקה אדומה, 
תבלין לתיבול קציצות
מיץ מלימון 1
כף סוכר


שלב הראשון-

נשטוף היטב את הארטישוקים, וננקה אותם לקעריות.


שלב השני-  נכין בקערה עיסת קציצות.
נערבב בשר טחון + בצל קצוץ + ביצה + פירורי לחם + לעיסה אחידה.
נתבל בעזרת תבלין לקציצות, מלח, פלפל שחור ופפריקה אדומה.
(מי שאוהב ירק ניתן להוסיף פטרוזיליה וכוסברה קצוצים לעיסה)


שלב שלישי- "נדביק" את הבשר לארטישוק ונגלגל בקמח ולאחר מכן בביצה.

שלב רביעי - נטגן מכל הכיוונים את הארטישוק המקומח

שלב חמישי - נכין בסיר רוטב עגבניות, ונכניס את הארטישוקים לסיר.
את הרוטב אנו מכינים לפי המתכון הבא:
רסק עגבניות, מים, מלח,שום, סוכר, מיץ לימון (להוסיף לאורך כל הבישול כל פעם קצת) כפית מהתבלין ששמנו בקציצות להוסיף

זהו...עכשיו צריך לבשל שלוש שעות ולאכול.

בתיאבון!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה